Rendkívüli sajtótájékoztatót tartott 2016. április 1-jén, 9 órakor Lukács Karolina a Máv-Start Zrt. vezérigazgatója Budapesten
Anyagi okokra hivatkozva májustól kivonják a korszerű Stadler Flirt (Piroska) motorvonatokat a hatvani vasútvonalról, helyettük a jelenlegi sátoraljaújhelyi gyorsvonat összeállításhoz hasonló több évtizedes szerelvényekkel folyik majd a ritkított személyszállítás egészen december 31-ig, ugyanis ezen a napon éjfélkor megszűnik a vonal.
“[…] Az elmúlt 8 esztendő során oly mértékben megnövekedtek a vasúttársaság kiadásai, amelyet az állam már nem bír el, ami miatt Strómann Lőrinc a Kelet-magyarországi vasúti, egyéb kötött-pályás és felszín alatti közlekedési fejlesztésért felelős helyettes államtitkár kezdeményezésére összehívtuk a MÁV Kiadáscsökkentő Kerekasztalát (MKK), amelyen a szakmabeliek és az állam képviselői közösen megvitatták, hogy miként lehetne csökkenteni az utasszállító vállalat terhein. […] A tárgyalások során számos olyan lehetőség felmerült, amellyel redukálhatjuk a vállalat terheit, de egyik sem tűnik olyan hatékonynak, mint a kezdetek óta veszteségesen működő 80a, hatvani vasútvonal mielőbbi megszüntetése.” – Mondta Lukács.
Bővebben itt
Hát én ehhez hozzászólok!