Hatvan

Befejezték, lassan lehetne menni

A Heves megyei szakaszon megépült új csomópontoknak köszönhetően jóval biztonságosabb lesz a közlekedés a kapcsolódó utak keresztezésénél – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A közlemény szerint a 21. sz. főút fejlesztése több ütemben, több szakaszon zajlott és zajlik jelenleg is. Alig egy hónapja adták át a forgalomnak a két elkészült nógrádi szakaszt, ennek köszönhetően már használhatják az autósok a Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres, valamint a Pásztó és Mátraszőlős, illetve Tar közötti mintegy 3,7 kilométer hosszú 2×2 sávos szakaszokat.

A teljes beruházás a Tar és Mátraverebély, valamint a Mátraverebély és Bátonyterenye közötti szakaszok fejlesztésének befejezésével zárul várhatóan jövő tavasszal.

Hatvan és Lőrinci között több mint 6,5 kilométeren bővítették 2×2 sávosra az utat, amely 90 km/h tervezési sebességgel épült. Azonban megkezdődött bizonyos szakaszok 110 km/h-s kijelölése is, ezeken rövidesen emelt sebességgel közlekedhetnek majd az autósok.

A beruházás keretében a nagygombosi csomópont területén külön-szintű csomópontot alakítottak ki, ahol a 24102 j. út átvezet a 21 sz. főút felett. A Lőrincihez tartozó Mátravidéki Erőmű lakótelepe felé vezető 24101 j. út csatlakozásánál szintbéli „T” csomópont létesült, amelyben valamennyi kanyarodási irány számára lassító, illetve becsatlakozási sávokat alakítottak ki. A 2133 j. Heréd–Lőrinci összekötő út keresztezésénél lévő szintbéli csomópont területén új külön-szintű csomópont épült, aminek köszönhetően a 2133 j. út a jelenlegi csomóponttól délre, a 21 sz. főút felett megépült új hídon vezet át.

Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A megépített és még épülő szakaszok Nógrád és Heves megye számára is nagyon fontosak, hiszen a fővárossal kötjük össze ezt a térséget. Ezen túlmenően kiemelt szerepe van a munkahely teremtésben is, hiszen munkaalapú társadalmat építünk. A munka nem áll meg azt követően sem, amikor a főúti szakaszok teljesen megépültek, következhetnek a mellékutak fejlesztései.”

Pajtók Gábor, Heves megye kormánymegbízottja kiemelte: „A kétszer kétsávos út nemcsak gyorsabbá, hanem biztonságosabbá is teszi a közlekedést az alárendelt utakat bekapcsoló csomópontoknak köszönhetően is. Egyes térségek népességmegtartó képessége szoros összefüggésben van többek között az infrastrukturális feltételek meglétével. Észak-kelet Magyarország térségeinek demográfiai tendenciái nagymértékben függnek a munka-, és jövedelemszerző lehetőségektől, ezért számunkra különösen fontos a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének gazdaságélénkítő hatása a 21-es út mentén, illetve az ehhez kapcsolódó utak mentén lévő településeken élők mobilitásának növelése.”

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese a megyében zajló további útfejlesztésekről is beszámolt: „Heves megyében nem csak a 21. sz. főút fejlesztése zajlik. Idén őszre megépül az M25-ös autóút északi üteme, és már nyáron befejezik a kapcsolódó beruházásokat: megvalósul a 252. sz. főút rekonstrukciója és megépül a 2502 j. út Andornaktálya elkerülő is. A holnapi napon tartjuk az M25 déli ütemének szakaszindító sajtótájékoztatóját is, a mintegy 15 km hosszú szakasz építése 2020 nyarára készülhet el, ezzel megvalósul Eger bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba.”

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg uniós és hazai forrás felhasználásával, mintegy nettó 8,5 milliárd forintból.

Ha tetszett, ossza meg, hagy lássa más is.
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Szóljon hozzá!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.